Friday, December 31, 2010

dIa temaN kU...



dia teman yang aku kenali

membawa aku kepada ingatan ILAHI

kerna dia aku hampir menitis lagi

air mata ku berkaca tanpa aku mampu bertahan diri

menyisip mem0ir kisah idup dia

membuat aku tertanya-tanya

apakah aku sebenarnya...???

lalu jawapan itu tiada dalam minda

kelu lidah tuk berkata-kata

kerna dia teman ku yang membina

telah berlalu masa ku dan dia

kini aku bersama dengan yang lain pula

pelbagai ragam dan rupa

membawa aku kepada kehidupan dunia

lalu aku mengenali pelbagai rasa

makin hari pelbagai dugaan menimpa

namun ketabahan harus ku bina

bersama kekuatan si dia

telah ku lihat keajaiban tangan dia

membina kekuatan mencipta insan dunia

menyerap baja iman di jiwa

buat insan bergelar anak didikannya

lalu, masa aku harus bila...???

kini aku buntu dan kaku

terasa semua yang ku laku tak bernyawa

di mana baja yang ku harus guna

agar jiwa insan terbina...

lantaran itu, aku menitiskan jua

air mata yang mudah ku jirus di dunia

aku sesal dengan diri ku sendiri

makin hari aku hilang dalam palitan indahnya dunia

aku ingin mencari diri y sedia..

No comments: