Tuesday, June 14, 2011

jaLan puLang

...بسم الله الرحمن الرحيم
-السلام عليكم-

•.¸¸.•´¯`•.♥.•´¯`•.¸¸.•





mataku selalu membawa aku pada penipuan dunia
lalu, mata ini menacap landskap sana
kaku, bisu, sendu, buntu lalu terpaku
menjadi sang pendusta yang petah berbicara
namun, gagal memenuhi butir kata
aku hanya insan pendusta
yang rasanya hina untuk hidup dalam kalangan semua
aku hanya mampu berada di penjuru
meneliti setiap sesuatu yang berlaku
lalu, mencatat dalam kotak idea yang satu
kurnian yang membezakan aku dengan makhluk selain ku






apakah masih wujud aku..??
nafasku...hidupku...nyawaku..
ke mana aku salurkan ke semua pinjaman dariNYA
layakkah menyatakan cinta andai jasad tidak berupa
jasad ini masih enak dan lena
menikmati nikmat indahnya dunia
yang menipu daya saban masa

masih gagah kaki melangkah meniti pesisir
sang badai datang meneroboh tebing
pegangan menjadi gering
gagal menahan panahan sang belati
lalu, hanya mampu menusuk diri
membina kezaliman sahsiah peribadi
merunduk malu dengan hati
tersungkur jatuh di hadapan YANG MAHA ESA
kesesalan menyelimuti rasa
akhirnya kembali merindu padaNYA
mencari kasih yang hakiki lagi abadi
menyakini DIA YANG MAHA MENGASIHI...
ALLAHUAKBAR...


kini aku melangkah maju
arah yang ku tuju tidak aku jemu
mencari yang hak dalam diri ku
kerna aku tahu...
aku hanya insan yang menanti saat bertemu
menjadi sang tetamu
bertemu dengan ALLAH yang satu...
walau, mungkin aku jatuh dalam hina
moga ku bangkit dan kembali
tadahan ku agar aku dalam jagaan ALLAH sentiasa........













No comments: