Friday, June 24, 2011

segaLanya

entry kali nie ikhlas ku kata kan "bahawa aku begitu penat dengan dunia". fikiran ku x kan berhenti dari memikirkan kenapa, mengapa, bagaimana...yang menyelimuti diri hanyalah persoalan buntu yang tak ku temu jalan yang membawa ku ke satu jalan penyelesaian.
apa harus ku laku..?? ya aku penat...[bukan niat ku merungut] tapi itulah kerna aku hanya insan biasa yang tak pernah punyai apa2 hak atas diri sendiri... segalanya adalah pinjaman semata-mata dari awal kehidupan ku bermula sehingga kini...

semakin lama aku hidup, bertemu dengan bermacam manusia dan begitu juga ragam perilaku aku yang makin berubah-ubah....KESABARAN atas kekurangan yang terjadi sukar ku bina dalam diri. SABAR bukan satu yang mudah untuk ku calitkan dalam hati walau segalanya terubat dengannya... insan biasa seperti aku hanya mampu membinasakan dan membuat sekeliling ku berduka...

sang belati itu menusuk diri
harus ku berhenti dan mencari
siapa diri yang menjadi pendusta
memikirkan kebinasaan akal dunia
mainan sang mimpi yang mendusta
aku penat dan lelah dalam segalanya
kaki ini inginsekali rasa berhenti
tapi, mampukah aku menghadap ILAHI
dalam keadaan ku masih belum suci
hati, jiwa, akal, jasad dan segalanya
sukar ku tauhidkan pada NYA
walau janjinya begitu pasti dan menyakini......


No comments: