Wednesday, September 8, 2010

detIk manIs


semester ini buatkan semua dunia dan keserabutan persoalan yang menari dalam kotak pemikiran aku terjawab satu persatu..."dia insan yang aku kenal dulu"....buatkan aku tidak tahu lagi dia kini...segalanya terbongkar..kebenaran dijumpai dan mula ku fahami bahawa dia bukan lagi teman ku...namun, aku bersyukur masih punya teman di sisi..kata orang kehilangan sahabat memang menyedihkan..namun, mungkin juga bagi ku...tapi kebenaran kadangkala menyakitkan...
kata orang mulut lain..hati lain..rambut mungkin sama hitam..tapi perangai berbeza...
aku x salahkan sesiapa..kerna ku tahu aku p0wn x sempurna..masih belajar tentang erti hidup dunia...

aku bersahabat dan berkawan...dengan semua yang bergelar teman...namun, kadangkala tingkah laku ku melukakan..justeru sempena syawal yang bakal menjelang 1 hari lagi aku nak sangat minta ampun dan maaf tuk semua kawan2 yang mengenali diri ku mahupun tidak...setiap benda yang buat k0rang menyampah terasa atau tak suka...aku mintak ampun sangat2!!!!
aku nie jahil sikit...pandai cakap tapi mungkin tak pandai buat....

aku sediakan satu ungkapan untuk kalian bergelar teman....

teman,
kedatangan ku kadangkala memeningkan,
membuatkan diri mu terasa janggal,
malah mungkin terasa bosan,
dengan kerenah dan sikap ku...

teman,
engkau sering mendiamkan diri,
walupun aku pasti pasti ada yang bertunas di hati,
ketidaksenangan pasti bertakhta,
namun, kau luah dan sembunyi dengan sempurna,
kerna bimbang diri ku terluka...

teman,
memang perit jika aku mengetahuinya,
namun, aku cuba belajar
kadangkala inilah diriku
mungkin kalian tak mampu menerima
tapi ku cuba buatkan hati ku
sentiasa menerima kalian
walaupun kadangkala aku terluka
walaupun aku menangis dalam sendu tawa
namun, kalian tetap teman ku sampai bila-bila....

teman....salam aidilfitri ku ucapkan....ku mohon ampun dan maaf daripada kalian...ampunkan khilaf diri lu..ketidaksempurnaan diri ku, ku m0h0n kalian tegur dan luahkan...aku sudi menerima walaupun memakan masa yang agak lama..itu adalah jalan terbaik...kerna ketahui ia lebih perit jika ku terima daripada mulut yang lain...namun, aku juga cuba untuk merubah diri..akan ku elakkan diri dalam mempertikaikan diri kalian semua..justeru..sekali lagi ku mohon ampun....


No comments: