Sunday, September 12, 2010

LAyaKkaH akU...??



akal ku mula bermain kata,

Sesuatu yang makin ku rasa hilang,

Lesap dari pandangan jiwa,

Hati ku resah gundah gulana,

Mata ku mula berkaca,

Pena ku mula menari tanpa diduga

tinta ku mula berbicara....


dalam dunia yang ku huni

terlalu banyak aku menghina diri

samada aku sedar atau tidak

dulu taman bunga ku jagai rapi

namun kedewasaan menceroboh rakus

aku kalah dalam pertempuran

aku ingin bangkit kembali

teguh kekalkan cinta pada ILAHI

tetap cinta pada RASULULLAH pengarang hati...


saat RASULULLAH menyahut seruan ILAHI

aku tiada di sisi baginda

bersama sahabat dan anak tercinta, FATIMAH

namun, saat aku menghayati bait tinta

mengenang pemergian baginda

aku menangis lagi....saban hari...

aku masih lagi mencari

kebenaran yang tetap aku nanti

aku mencari IMAN pendamping diri

ISTIQAMAH penghuni hati

TAUBAT NASUHA butiran diri

AL QURAN tasbih hari

SUNNAH ingin ku fahami

RAKIB dan ATIB penjaga diri

MASJID kediaman hati

DERMA penyuci rezeki

KESABARAN penyuluh diri

KEMAAFAN taburan ku beri

KEBENCIAN ku rantai tak bertali

PERTOLONGAN ingin ku bajai


ingin ku rebut cinta ILAHI

walau aku tahu diri tak sebaik mana

walau ku tahu betapa hina nya cinta ku

tidak layak kepada MU

namun...aku masih menaruh cinta

kerna aku tidak ingin meletakkan cinta

bukan kepada adam yang benar

kerna dia pasti akan kecewa

mengetahui cinta ku terbahagi terlebih dahulu

kepada bukan yang hak selain darinya


justeru, cinta ku hanya pada dia

selepas MU YA RABBI

RASULULLAH penghulu kami

mama pejuang ku

abah pendamping mesra....

keluarga ku cintai...

ku nanti 'adam' penghuni hati

selepas akad nikah terlafaz jua

cinta ku selepas itu semua

bukan cinta mutakhir kini

ingin ku mahkotakan cinta

kepada si dia yang layak bertakhta

biarkan ALLAH menentukannya

jika belum tiba...biarkan sahaja...

aku tetap masih merasa cinta...

cinta ALLAH, RASULULLAH, mama, abah dan keluarga....

cinta mereka berharga....

tak mampu ku cari ganti...














No comments: